söndag 19 februari 2012

Pyjamasparty och Brunello - en perfekt lördagskväll!


Pyjamasparty!

Söndagsmorgon. Lugnt och skönt.
Jag är gräsänka även denna helg och har varit betydligt lugnare i sinnet än den förra. Kanske beror det på att Kärleken bara är borta en natt den här gången istället för tre.

Lördagskvällen blev också lugn och enormt mysig. Fru PT, en annan herrklubbs-gräsänka kom över med sina två små och vi åt tacos och drack Brunello. 
Barnen hade pyjamasparty med disco till Smurfhits och såg på film i biorummet. Popcorn och grissini över hela dansgolvet men det är sånt man får ta.

Igår försökte jag att i alla fall ha Melodifestivalen på i bakgrunden när vi satt och pratade, men den här gången fick jag inte igång TVn. Tryckte väl på fel fjärrkontroll kan jag tänka. Sen funkade ingenting. Typiskt mig.
Av kommentarsflödet på Twitter och Facebook har jag förstått att jag inte missade något. Eller så är det just det jag har. Jag missade denna snackis. Jag hade nog suttit bakom skämskudden hur som helst.

Jag tycker verkligen om att umgås med fru PT, hon ger mig positiva energier. Just därför har jag utnämnt henne till min PT och längtar tills vi kan ge oss ut i joggingspåret tillsammans i vår. Vi kommer att bli fit-like-hell hon och jag.
Men var sak har sin tid. Nu träffas vi och dricker Brunello istället. Hon får mig att må bra.

Jag skulle kunna kalla henne för fru TP också för hon är så smart och allmänbildad att hon är en sån som man vill teama upp med vid en omgång Trivial Pursuit.

2 kommentarer:

  1. Ni drack väl inte Brunello TILL tacosen, hoppas jag... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo!! Hädiskt jag vet. Men vi drack mest före och efter. :)

      Radera