torsdag 12 april 2012

Du missar väl inte matchen nu pappa?

När barnen ska gå och lägga sig brukar de vilja ha ett par minuters "kvällsgos" av oss. Vi kryper ner i sängen och snackar en liten stund. Det är mysigt.

Häromkvällen låg Krigarprinsessan i sin säng och väntade på Kärleken som hon visste tittade på hockey på TV:n.

När han så kom upp för trappan så blev hon lite bekymrad.

-Pappa... du missar väl inte hur det går i matchen nu? Det är ju inte så kul om man tittar på en match och inte får se hur den slutar...

Kärleken försäkrade henne om att det inte var så viktigt, det var inga lag som han hejade på egentligen, han ville bara kolla lite på matchen.

Krigarprinsessan funderade lite, men gav sig inte.

- Men ändå pappa. Du tittar ju på matchen och vill väl veta hur det går? Jag vet ju hur det känns när jag tittar på något på TV och så går jag till exempel på toa, och sen när jag kommer tillbaka så har det börjat ett nytt program. Då vet jag ju inte hur det första slutade... Det är inte kul.

Så liten och så omtänksam. Och så klok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar